Ele sunt multinaționalele care fac bani grei pe spatele românilor: le dăm tot salariul, fără să ne dăm seama
Pe piața alimentară din România au intrat în ultimele decenii cele mai mari și populare lanțuri de magazine la nivel internațional, ajungând să deruleze aici afaceri extrem de profitabile, datorită apetitului uriaș al românilor pentru cumpărături.
Știm deja că majoritatea banilor noștri din salarii sunt direcționați involuntar către mâncare și achitarea costului facturilor. Prin urmare, nu e de mirare că giganții alimentari prezenți pe piața de profil din România înregistrează cifre de afaceri impresionante.
Nu există magazin alimentar mare unde să nu fie cozi la casele de marcat, indiferent că alegi să mergi dimineața, seara sau într-o zi de sărbătoare. Oamenii cumpără masiv mâncare, iar afacerile din acest sector dudie.
Acești retaileri nici nu visau să facă atâția bani în România, dar nouă ne place să ne cheltuim banii
Dacă ești curios cu privire la cine sunt cei mai puternici retaileri de la noi din țară, trebuie să știi că topul e dominat de cei de la Lidl, care se află pe primul loc în clasament. Clasamentul este completat, pe pozițiile a doua și a treia de către Kaufland și Carrefour.
Conform datelor analizate de Economedia de la Ministerul Finanțelor, „Lidl a raportat pentru anul 2022 o cifră de afaceri de 18,5 miliarde de lei, un profit de aproximativ 1 miliard de lei și avea peste de 10.000 de angajați. Comparativ, în 2021, Lidl a avut afaceri de 14,87 miliarde lei miliarde lei și un profit net de 737,4 milioane lei”.
Totuși, trebuie punctat faptul că, pe fondul crizei inflației, românii au început să fie un pic mai cumpătați cu banii lor. „Comportamentul de consum s-a modificat și pe segmentul produselor de necesitate. Românii pun accent acum mai mult pe controlul cheltuielilor, cumpără mai des, dar mai puțin și accesează produse ușor inferioare calitativ celor achiziționate anul trecut.
Consumatorii au interacționat de mai multe ori cu produsele înainte de a le achiziționa, în magazine fizice și prin vizite repetate în online, comparând prețurile. Acest comportament indică nevoia magazinelor de a oferi o experiență de cumpărare personalizată și mai eficientă”, potrivit unei analize Footprints AI, companie românească ce operează o platformă de Retail Media.